paviljon cvijeta zuzuric

Изложба Карла Плешера у Галерији УЛУС

04 Jul 2019

Komentari (0)

Отварање изложбе је у четвртак 4. Јула 2019. године

Poštovani,

 

Pozivamo vas na izložbu slika Karla Plešera (Karl Plescher) koja se otvara u galeriji Udruženja likovnih umetnika Srbije 4. jula 2019. u 20 časova. Ova izložba pod nazivom „Oko vidi ono što vidi – a ne ono što jeste!“ je Plešerovo premijerno predstavljanje beogradskoj publici.

 

Autor će na izložbi javnosti predstaviti slike nastale u poslednje tri godine. Govoreći o svojim radovima autor ističe: „Ljudska suština je kolaž delimično ekstremno različitih karaktera koji često vodi do teško razumljivih ili nerazumljivih radnje. Sličan je slagalici života. Za mnoge problem prepoznavanja i time razumevanja. Jer tek gledanje iza stvari, diskusija nas može približiti rešenju. Čime se voajerizam kao nešto negativno pravda i doprinosi razumevanju nepoznatog.

Zavese (vidljive ili mentalne) su oduvek izazivale fascinaciju. One provociraju na radoznalost. Jer su one simboli skrivenog koje je svojstveno većini. Ali radoznalost je ipak prijatelj i neprijatelj istovremeno. On ga goni da zaviri iza kulisa. Rado deli sa drugima na taj način stečeno zadovoljavajuće „saznanje“. Ali bi nezamislivo bilo razotkrivanje sopstvenog ja i provetravanje sopstvenog štita. Bilo bi identično divljači koja egzibicionistički razotkriva lovačku pušku.

 

U motivu CITY GIRL se pokazuje višeslojnost čoveka i odslikavanje njegovog okruženja. Isto kao višespratnica koja se sastoji od mnogo različitih stanova sa svim njihovim pojedinačnim stanarima i stalnim dolascima i odlascima posetilaca. Ako i njeno telo deluje uvek isto, njen unutrašnji život se čini nestabilnim. Jer je izložena uticajima svog okruženja. Kao deo njenog grada.

Ne može se gledati iza kulisa u dubine onako kako posmatrač stojeći na plaži priča o lepoti riba. On mora zaroniti kako bi video istinu. Kao kod NEVER MORE AFRAID OF SHARKS (NIKAD VIŠE STRAH OD AJKULA). Izbeglice su velika tema našeg vremena. Širom sveta. I ima ih sve više. Naša ljudskost nam zapoveda da im pomognemo. Spašavamo njih -i kraj ljudskosti.

 

Ili isto tako HOMESICK i WANDERLUST. Ko veruje da su oba siže ista, taj se vara. Iako su obe žene napola iščezle, jedna se zbog nostalgije napola već nalazi kod kuće. Druga svoju čežnju za daljinom i tuđim zemljama samo još napola pokazuje.

 

Ako bi neki kritičar moje slike svrstao u SURREALISMUS, onda on – izvinjavam se – meša „gore“ i „dole“. Zbog toga bih prikaz mojih misli i mojih pogleda pre nazvao SOUSREALISMUS.

Na kraju krajeva slike treba da posmatrača mojih misli –svejedno da li ozbiljno ili veselo, zamišljeno do ljutito stimulišu na raspoloženja i na razmenu misli sa drugim posmatračima. Na razmišljanje o nama kao ljudima, našem svetu, našem ponašanju i našem položaju kao delu naše planeta zemlje.

Rado bih posmatrača iznenadio drugim načinima razmišljanja. Ali ne stilski. Za to se ne moraju izmisliti novi stilovi, u kojima je stavljanje prirodnih zakona van snage važnije od komunikacije sadržaja. Gde preovlađuju logika, gravitacija, realne perspektive i logička kauzalnost objekata. Jer kako bi se saopštilo nešto novo, ne mora i jezik biti nešto novo. Ako se želi biti shvaćen kao slika, mora se komunicirati na razumljivom jeziku.“

 

Biografija: Rođen 1947. godine u blizini Frankfurta na Majni, Nemačka.

Nakon završetka gimnazije u Minhenu školovao se za zanimanje gravera.

Školovanje je završio kao pobednik Zanatske komore i dodeljeno mu je priznanje pokrajine Bavarska u vidu medalje za izvanredno profesionalno dostignuće.

Završio je studije grafičkog dizajna i ilustracije na fakultetu FAMOUS ARTISTS SCHOOLS INTERNATIONAL.

Istovremeno je radio kao gitarista i pevač u raznim rok grupama.

Dobitnik je nekoliko nagrada na takmičenju u izradi plakata „GROSSE KUNSTAUSSTELLUNG 1971“ (Velika umetnička izložba 1971.), (plus 1972, 1973 god.) institucije „HAUS DER KUNST“ (Kuća umetnosti), Minhen. Završio je studije na Univerzitetu za primenjenu umetnost (University of applied science) u Minhenu, smer grafički dizajn sa fokusom na marketingu i psihologiji. Tokom studija radio je na poslovima osmišljavanja izgleda sadržaja i kao dizajner u internacionalnoj marketinškoj agenciji DDB (Doyle, Dane, Bernbach), filijala u Minhenu, i samostalni ilustrator za razne izdavačke kuće. Od 8. semestra (1974.) radi na poziciji umetničkog direktora u istoj agenciji. Nakon toga umetnički je i kreativni direktor u drugim internacionalnim marketinškim agencijama, kao što su Foote, Cone & Belding, McCann Erickson i devet godina u agenciji Publicis.

U statusu samostalnog umetnika bio je godinu i po dana i u tom periodu je priredio izložbu u galeriji Chim Gregg Gallery u Los Anđelosu (1993).

Nakon toga bio je izvršni i kreativni direktor u internacionalnoj japanskoj marketinškoj agenciji S + P / Dentsu.

Dobitnik je raznih odlikovanja, kao što su „Reklama meseca“, „Reklame koje su pobudile najveću pažnju“ i TV reklame za Renault u časopisu Art Direction-Magazin, New York.

Dao je nekoliko intervjua nemačkoj televiziji i časopisima.

Imao je brojne angažmane (osmišljavanje marketinšking kampanja, pravljenje TV spotova), najčešće za internacionalne klijente širom sveta (Holivud, London, Pariz, Hong Kong, Španija, Izrael).

Od 1998. godine je slobodni umetnik i koncepcionalista, umetnički direktor i ilustrator u Diseldorfu.

Poslednjih nekoliko godina fokusiran je na umetničko delovanje. Samostalnu izložbu u Dizeldorfu priredio je 2001. godine.

Od 2013. živi u Frankfurtu na Majni i u Šapcu.

 

Izložba se održava do 16. jula 2019.


Komentari (0)
Ostavi komentar

Ime i prezime

Komentar